główna strona
wróć
Pierwszy interes - przewozimy towary
Ostatnia zmiana: 16.09.2007, Autor artykułu: Waldemar Miotk
artykul-0008.jpg

 

Rozpoczynamy grę. W zasadzie podstawą całej gry jest przewożenie ludzi, poczty oraz towarów z jednego miejsca do drugiego. Na prostym przykładzie pokażę w jaki sposób rozpocząć rozgrywkę, aby się do samej gry nie zrazić.

 



Oto mapa naszego terenu. Pierwszym interesem jaki zrobimy, to przewóz ropy w okolicy Zamościa

Mapa gry

Jest to jeden z najlepszych i najprostszych interesów. Elektrownia olejowa zawsze potrzebuje ropy, Szyb naftowy zawsze go produkuje. Wystarczy tylko przewozić ropę pomiędzy tymi zakładami. Zobaczmy :

Szyb naftowy

Klikamy na Szybie naftowym. Pojawi się informacja na jego temat. W oknie znajdują się informacje :
Max. prod. 368 jedn./dzień - tyle ropy dziennie produkuje ten szyb naftowy;
Odbiorcy : Elektrownia olejowa 246,146 - to odbiorca ropy z tego szybu. Numery oznaczają pozycję w terenie, gdzie elektrownia jest ustawiona;
Robotnicy mieszkają w : Zamość - w tym miejscu mieszkają robotnicy pracujący w szybie naftowym. Można ich później zacząć dowozić do pracy;
Poziom pasażerów: 12 - ilość pasażerów, którzy będą chcieli z tego miejsca się wydostać;
Poziom poczty: 4 - ilość poczty, jakie generuje ten zakład;
I najważniejsze :
Wydobycie/Produkcja : -Ropa 108/110m3, ropa/benzyna, 100% - Oznacza produkcję - rodzaj, ilość oraz pojazdy potrzebne do przewozu.

Teraz klikamy na elektrowni olejowej :

Elektrownia olejowa

Informacje tutaj zawarte, podobnie jak poprzednie, określają dokładnie potrzeby zakładu. Produkcja jak widać większa :
Max.prod.1624 jedn./dzień - to ilość produkowanego prądu;
Dostawcy : Szyb naftowy 216,127 - to nasze miejsce źródłowe,
Platforma wiertnicza 249,164 - a to inny dostawca, na morzu. Do przewożenia tego towaru będą potrzebne statki. Na razie tym nie będziemy się zajmować.
Dla nas ważny parametr to Zużycie: Ropa 0/670m3, 100% - tyle ropy musimy dostarczyć do elektrowni aby produkcja była ciągła.

Ale zacznijmy pracę. Ponieważ wybrane zakłady znajdują się dosyć blisko siebie najlepszym pojazdem do przewożenia ropy będzie samochód.
Ponieważ przy naszych zakładach nie ma dróg, musimy je wybudować. Klikamy ikonkę Buduj drogi :

Buduj drogi

Pojawi się pasek narzędzi budowy dróg :

Pasek : Buduj drogi 

Wybieramy rodzaj drogi zależnie od potrzeb. Ja akurat, do tego zadania wybiorę drogę brukowaną, gdyż pojazdy mogą poruszać się po niej dosyć szybko (70km/h), cena wynosi 70c, oraz utrzymanie roczne kosztuje 27c.
Budujemy drogi, klikając lewym przyciskiem myszki przy Szybie naftowym (pojawi się robot drogowy) i klikając drugi raz w miejscu docelowym - wybuduje się droga. Trzeba nabrać w tym nieco wprawy, ale nie jest to trudne. Mamy już drogę.

Droga brukowa

Teraz potrzeba wybudować stacje załadunkowe przy obu zakładach. Klikamy na ikonce stacji załadunkowej w pasku Buduj drogi i w obu końcach drogi. Powinna pojawić się stacja wraz z nazwą.

Stacje załadunkowe 

Teraz potrzebujemy pojazdów. Budujemy więc Garaż znajdujący się na pasku Buduj drogi. Jednak, aby zbudować drogi musimy również poprowadzić drogę do garażu. Budujemy więc drogę a na jej końcu budujemy Garaż :

Budowa zajezdni - garażu 

Pojazdy kupujemy w Garażu. Klikamy na nim. Pojawi się okienko jak poniżej :

Zajezdnia 

I tutaj mamy pierwszy błąd w tłumaczeniu. Tutaj Garaż nazywa się Zajezdnia. I nie przejmujcie się tym. Jest nieco więcej podobnych błędów w grze.

Pierwszą rzecz, jaką należy wykonać, to ustalić rozkład jazdy dla pojazdów. Klikamy na przycisku Nowa linia. Pojawi się okienko - Zarządzanie liniami. Teraz należy wybrać przystanek początkowy. Klikamy na mapie na stacji pierwszej. Jej nazwa pojawi się w okienku Zarządzanie liniami. Potem, klikamy na stacji docelowej. Jej nazwa również pojawi się w okienku Zarządzanie liniami. W ten sposób możemy budować bardzo rozbudowane linie połączeń.

Zarządzanie liniami

Strzałka z lewej strony stacji oznacza stację początkową do której pojedzie po raz pierwszy nowy pojazd. I jeszcze jedna ważna rzecz. Czasami bywa tak, iż produkcja jest za mała. W takim przypadku pojazdy mogłyby mieć puste przebiegi (bez towarów), co powoduje niepotrzebne zużycie paliwa. Aby ustalić, iż pojazd może poruszać się tylko po załadowaniu towaru klikamy na strzałkach obok napisu : Czekaj na:. Ustawiamy na stacji Szyb naftowy oczekiwanie na 100% towarów. Tak, aby zawsze tylko pełne pojazdy jeździły pomiędzy zakładami.

Czekaj na 100%

Zamykamy okienko Zarządzanie liniami. W okienku Zajezdnia pojawiła się nowa linia o nazwie Linia (01). Klikając przy tej nazwie możemy ją zmienić na bardziej nam przyjazną.

Teraz, mając już linię, kupujemy samochód. Do przewozu ropy potrzebna będzie cysterna. Klikamy na zakładkę Ciężarówki szukamy samochodu i klikamy na jego symbolu. Pojawi się on wyżej, jako samochód w zajezdni. Teraz klikamy Przypisz linię. Teraz ten samochód będzie poruszał się po zdefiniowanej wcześniej linii. Klikamy przycisk Start i samochód zaczyna pracę.

W powyższy sposób możemy kupić kilka samochodów, dzięki temu będzie można przewieść więcej towarów w tym samym czasie. Ale uwaga. Kupując zbyt dużo samochodów, będą one czekały na załadunek. Trzeba pamiętać, iż zakład produkcyjny ma swoje, określone możliwości produkcyjne. Zwiększyć je można doprowadzając prąd do zakładu, ale o tym już w innym artykule.

 

Komentarze(0)

Podpis:
W celu potwierdzenia, zaznacz pole pod znakiem: Q
Capcha
(c)2007-2016 Waldemar Miotk - ostatnia aktualizacja silnika 06.02.2016 - Twój IP: 54.174.43.27. Ta strona, aby lepiej działać, używa plików cookie przechowywanych na komputerach użytkowników. Wszystkie prawa do tekstów zamieszczonych na stronie są zastrzeżone, chyba że przy konkretnym tekście znajduje się inna informacja.
go up